tisdag 17 maj 2011

I'm sleeping my day away...

Idag har varit en riktigt knepig dag, jag hade inte haft en aning om vilken dag det är om det inte vore för att det finns almanackor. Jag jobbade natt till måndag, 10 timmar, kom hem vid 6, somnade på soffan en halvtimme kanske. Skjutsade barnen till skolan, de ska till sin mamma efter det. Åkte hem åt frukost, somnade några timmar till, vaknade om kunde inte somna om men förvirringen var total, jag hade inte koll på nåt, så ringer min chef och frågar om jag kan jobba natt igen, jag hör mig själv svara Ja, någonstans i dimman. Samtidigt gnager något i huvudet, något jag borde göra, men jag går och lägger mig igen eftersom jag ska jobba natt, somnar ett par timmar till, går upp äter middag och känner mig dåsig. Ska göra två nationella prov imorgon och vara i skolan hela dagen, och två inbokade möten efter det, så jag tänkte att jag måste sova lite till, kollar facebook och inser att jag missat ett viktigt möte idag. Det kändes förjäkligt, jag trodde det var imorgon. Skickar ett snällt mess och försöker be om ursäkt, pussar Tyra och Tesan och lägger mig igen. Blir väckt av Tesan som ska gå och lägga sig 23.15. Sätter mig i soffan och försöker vakna till, åker sen till jobbet. Var fan tog måndagen vägen?



Nu känner jag mig ganska pigg, men har jätteångest för att jag missade mötet, men jag hoppas på förståelse. Imorgon blir en dag som försvinner i skola och möten, men sen ska jag se till att få lite kvalitets tid med familjen, de kvinnliga halvan av familjen.



Ta hand om dig och ta vara på dagen, man vet aldrig om tillfället kommer igen.

1 kommentar:

  1. Anteckningsbok är inget att skämmas för!!! Kom bara ihåg attt titta i den!!! Kramar mamma

    SvaraRadera