torsdag 5 maj 2011

Ska man skriva blogg bör man också ha något vettigt att skriva.

Jag gör ett försök att komma tillbaka efter en tids paus. Det har varit mycket med allt, och jag har helt enkelt inte haft ork att prioritera min blogg. Skola, barnfestivalen - som fått namnet Brylla nu, Peace & Love, familjen - inte minst och en del annat har kommit emellan. Men jag ska börja från början och uppdatera er lite mer...


Skolan - Jag har lagt ner mycket krut på att få bra betyg och kämpat lite över min förmåga, så det slog tillbaka och jag har inte orkat lika mycket som tidigare, därav har jag medvetet valt att ta en liten paus för att inte bränna ut mig helt. Känns bättre och jag är på väg ikapp igen, och det behövs när jag slutar den 27/5, så det är inte mycket kvar nu.



Festivalen - har efter uppmaning bytt namn till Brylla, det känns mycket bra och jag har skrivit en liten historia om festivalen, för att den ska kännas mer levande och göra det lite roligare. Vi har fått ett föreningskonto och söker nu sponsorer för fullt, men det är en krävande uppgift, det är mycket blandade känslor man möts av, men det jag minns mest i slutet av dagen är de som uppskattar det man försöker göra. Det är dags att ta tag i det lite mer.



Peace & Love - jag är som en del vet, PA för scen 1&2 samt värdar i öltälten. Det är otroligt roligt och det blir bara bättre ju mer jag lär mig. Även om det ibland kräver en del så är det värt allt, precis som barnfestivalen. Att ideellt arbete kan ge så mycket...




Familjen - har varit jobbigt när Tyris varit dålig men hon mår bättre nu och har gjort många små framsteg, idag har hon börjat ställa sig. Tesan har varit obeskrivligt trött men hon mår också bättre nu när Tyra är bättre. Grabbarna har börjat installera sig ordentligt och de trivs mycket bra här. Så allt känns jättebra, även om jag önskade att jag hade mer tid med familjen.

I övrigt har det varit lite struligt men även där har det börjat lösa sig och det är skönt att det inte bara är svart eller vitt...

Så nu jobbar jag framåt igen efter en liten välbehövlig paus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar