måndag 16 maj 2011

Skam den som ger sig...

Jag har trilskas med en till synes hopplös uppgift i skolan. Samhällskunskap är ämnet och vi skulle själva hitta svaret på 8 frågor om revolten i syrien, rangordna tio bestämda länder utifrån inflytande och makt i världen, hur USAs utrikes politik har förändrats - om den nu förändrats under de senaste femtio åren, med mera. Den kändes väldigt svår, för att inte säga hopplös och överallt där jag sökt hjälp har jag fått samma svar: det var en överjävlig uppgift ni fått, och ingen information om var ni kan hitta svaren? Det beror på hur man ser det... Kolla på nätet, räcker det som svar så JA, annars är svaret NEJ! Men nu är jag äntligen klar och känner mig så nöjd jag kan bli med denna till synes hopplösa uppgift.

Det var nära ett par gånger men datorn lever, än så länge.


Nu ska jag bara försöka komma ikapp med Svenska A och B uppgifterna som numer ter sig förhållandevis enkla efter uppgiften från helvetet. Skämt åsido så är Svenskan väldigt rolig och det känns mest kul att jobba med dem, tyvärr har jag lite dålig koll på vad vi ska ha gjort och inte. Men jag får väl fråga imorgon i skolan, nu ska jag jobba vidare. Hoppas ni som får, tagit vara på tiden och sovit gott.
Det är kul med svenska, jag lovar.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar