fredag 22 april 2011

Påsken fortsätter i samma härliga anda...

Efterlysning: Var är alla "riktiga" påskkärringar?

Hittills har jag fått besök av barn som i bästa fall haft ett par mascara prickar i ansiktet, med cykelhjälm och t-shirt. Inget påskkort, istället möts jag av en uppslagen godispåse. Är det så att de slutat med påskkort och istället bjuder på godis nu? Jag ska nog ta mig en näve smakprov nästa gång...

Alldeles nyss plingade det på dörren, och jag öppnade, möttes som vanligt av ett barn med vidöppen godispåse, tyvärr fann jag mig inte då, men nästa gång. Var är alla utklädda påskkärringar? Kommer de hit ska de få en påse godis var. Nu har jag laddat med rå potatis innanför dörren. Så min taktik är att jag tar minst en näve godis av dem, så får de en kall rå potatis av mig. Låter det som en ide?

Jag är inte så bitter som jag låter, eller jo det är jag kanske. Men jag frågade han som var här sist: "Om du ska vara påskkärring ska du väl klä ut dig och ge mig ett fint påskkort". "Aaa"; nickade han. "Va bra!" sa jag. "Då kan du komma tillbaka då", så stängde jag dörren. Jag har inte sagt nej, jag har berättat vad jag förväntar mig för att ge dem godis, rent tiggeri tycker jag inte om. Jag menar när det är Halloween brukar de ju klä ut sig, eller? Nu är jag nyinflyttad, men där jag bodde tidigare fick vi besök av utklädda barn.

Med det vill jag åter igen önska er alla en GLAD PÅSK!

5 kommentarer:

  1. Håller med,runt om här är det väldigt dåligt med påskkärringar... Har knappt varit en enda hit sedan jag flyttade hit,å det är längesedan.. kan ju hoppas att Tyra är frisk till nästa påsk,så kanske det iaf kommer 1 påsktjej å får sig lite godis..Å Halloween brukar det slängas ägg på fönstren,så du vet...Utan att det rings på dörren å så...Här kör dom buset innan godiset.. Glad Påsk :-)

    SvaraRadera
  2. Bring it on!

    Jag har just googlat fram ritningarna för hur man tillverkar en potatiskanon!

    SvaraRadera
  3. Å jag skulle skickat dit Jennie och hennes kompis Ayla igår. Dom var riktiga påskkärringar. Med huckle, rosor på kinden och söta egenhändigt målade påskkort =) //Ulle

    SvaraRadera
  4. Ja verkligen Ulle, de hade kunnat vara förebilder för hur mycket godis man KAN få, när man anstränger sig lite. :)

    SvaraRadera
  5. Jag fick besök av 2 riktiga "kärringar" och 2 fina kort som dom ansträngt sig måla! Önskade mig "glad påsk" och erbjöd mig godis ur deras korg! Det var nog bara ett litet missförstånd så jag tackade Nej men bjöd på påskskum så dom blev glada!!!!Riktigt söta var dom som gick här i Britsarvet!!! Kram fr farmor till er alla 3 och hoppas ni får sova och att Tyra får bli frisk!

    SvaraRadera