lördag 9 april 2011

Uppe med tuppen och en nerbajsad prinsessa

Det började igår med att Tesan blev dålig när hon lagt sig. Så inatt har jag fått ta hand om Tyra, nu låter det som jag tycker det är jobbigt, men så är det inte. Tesan har själv valt att ha huvudansvaret för Tyra på nätterna och gå upp på morgonen eftersom jag pluggar och står i. (Sen hör det till saken att hon är lite av en hönsmamma, som gärna tar allt ansvar själv, men hon har börjat släppa på det, så nu får jag mer egen tid med henne också.) Med det vill jag säga att det varit skönt och mysigt att få ta henne på natten och sen gå upp med henne när hon vaknade, även om hon bajsat igenom allt, så hela hon och sängen har fått tvättats. Så idag har jag tvättat tre maskiner, diskat och damsugit; allt före 10 på morgonen, det är ganska bra jobbat tycker jag och det känns bra. Nej jag fiskar inte beröm, jag berättar bara vad jag känner.

Prinsessan, trött men alltid busig

Men prinsessan har varit lite hängig, så vi har kämpat tillsammans, mammi klev upp 10.30 och mår idag mycket bättre, det är också skönt att höra. Nu inväntar jag Tyras morbror Tobbe och kusin Emanuel, så ska vi ägna dagen åt lite trevligt brädspel.

Ha en kanondag, det ska jag. Kramar och kärlek.

1 kommentar:

  1. Skönt när man är två så den ena kan ta över när den andra mår dåligt :)

    SvaraRadera