lördag 2 april 2011

Tvärslut!

Har tagit hand om en kräksjuk son hela natten, vet inte hur många vändor det blev i duschen för den stackarn. Han var lite piggare idag, men kan inte ta in nån föda, än. Men han var hemma med Tesan hela dagen.

Själv har jag flyttat "resten", det som var kvar. Ni vet, det där lilla "bara" som är kvar. Det blev tre vändor till tippen, två vändor hem och en vända till K-stugan. Tog tio timmar bara idag. Enormt stort tack till brorsan, morsan och Henke som ställde upp och hjälpte mig. Jimmy och mamma har för övrigt hjälp till hela veckan Adwin följde med på förmiddagen men vid 13 tiden åkte han hem och spelade lite tv-spel istället, men han var en trevlig hjälpreda, det var inte utan att man visste precis vad man gjorde och varför. "Pappa, varför gör du så? Jaha, varför då?" osv. Han är charmig den lille godingen. Dessutom hann jag med att tvätta allt från natten bravader, tack vare Fredrik Engman, en riktig räddare i nöden.

Sen när man äntligen kommer hem vid 19 blir man serverad hamburgare och öl av den bästa av de bästa, min kära Tesan. Dessutom har Tyra för första gången sagt Ma-ma idag, och dessutom har hon börjat ställa sig på knä, hasa sig över golvet och är riktigt på gång. Nu återstår soffhäng och somna före 22.

Trevlig helg.

2 kommentarer:

  1. Sov gott allihop! Du har gjort dig förtjänt av varje minut du kan få sova! Men nu är då lägenheten klar för din del så slappa med familjen imorgon , jag kan fixa spegeln så ni får hem den imorgon!! Kram "morsan"

    SvaraRadera