söndag 29 januari 2012

Imorgon börjar utmaningen på riktigt!

Ja så är det, imorgon börjar min utmaning på Må bättre - att tillsammans med 9 andra tillsammans gå ner 100 kg på 12 veckor, den slutar alltså den 27/4. Den här veckan som varit har "bara" varit en uppladdningsvecka, där Lisa skulle få chansen att träffa oss alla och vi skulle väga in oss och mäta fördelningen av fett, muskler och vatten. Jag har goda förutsättningar sa Lisa, det känns bra. Behöver gå ner ca 30-35 kg fett, 7 kg vatten, och behålla ev öka lite av min muskelövervikt. Målet är att jag ska klara att gå ner omkring 40 kg, men att tro att jag skulle klara det på 3 månader känns överdrivet, så jag sätter mitt mål tcill 20 kg. Men hoppas på mer.

Nu har jag tjuvstartat denna vecka genom att träna Easy Line pass tisdag, onsdag, fredag och söndag, dessutom har jag promenerat med stavar och gjort lite konditionsträning på Må Bättre de pass jag ändå tränade EL. Känner jag mig själv rätt så vill jag inte ha mer än en dags uppehåll i träningen det innebär mellan 3-5 pass i veckan alltså, och jag känner mig laddad till tusen.

Kosten då? Jag har lite koll på kost eftersom jag gått på GI dieten tidigare, men vi ska få mer information imorgon. Och jag har försökt att börja äta efter principen, ät allt - men mindre - ät var tredje timme. Äter mer frukt, bär och grönsaker; mycket mer ägg och proteindrinkar, mindre ris, pasta och potatis, mycket mindre godis, läsk och annat "onyttigt". Men från och med nästa vecka är blir det att följa Lisas kostråd utifrån mina förutsättningar. Och det kommer att gå kanon!

Avslutar dagen blogg med en bild från dagens träning, jag tänkte ta bilder när jag tränade, men jag hade förlagt min telefon och nån vänlig själ hade lämnat in den (stort TACK för det!). Så bilden är efter träningen när jag är på väg hem. Men håll till godo, imorgon blir det en ny bild av den (nästan) nakna sanningen. Dessutom har Marie på Må Bättre lovat att ta lite action bilder på mig.

tvarslutochsvettigast.nu

Tack för allt stöd, främst från min underbara sambo som stöttar mig till 110%, men även till er andra som tror på mig och peppar mig!

8 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Du kommer att klara det!
    Och vi kanske springer på varandra där eftersom jag är där nästan varje dag också. :)
    Kör hårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack. Det hoppas jag, det var för längesen. :) Tack igen.

      Radera
  2. Härligt kämpat bror, du kommer att lyckas. När du är så taggad som du är nu så fixar du det absolut, jag känner dig. När du väl bestämt dig då smäller det, HÖGT ;)
    Vi ses på Må bättre!
    PeppKram från Sis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tror på mig syster, det betyder mycket. Haha, sötis. Det gör vi absolut. :)

      Kramar

      Radera
  3. Det kommer att gå som en dans! Håller alla tummar jag har! Kramar med insiration och ork får du av mig! ;)Från Morsan, så klart!

    SvaraRadera