tisdag 24 januari 2012

Tvärslut och riktigt nöjd!

Så har jag gjort mitt första pass, det var 45 min långt, jag tog time-out efter 35. Ändå känner jag mig nöjd, det var längesen jag tränade överhuvudtaget och har aldrig gjort easy line. Om jag ska vara ärlig så tänkte jag när jag såg det första gången, vad är det där för "skit"? Det såg inte ett dugg kul ut och jag fattade inget av vad Lisa menade när hon försökte förklara för mig. Men jag ger det en chans tänkte jag, och det ångrar jag inte, det är var enkla korta övningar i 45 sek intervaller. Efter 45 sek bytte man maskin, och körde vidare direkt. Tre vätske pauser på 45 min.

Felet jag gjorde var att jag gick ut för hårt, och blev snabbt slut. Nu känner jag till spelreglerna, och nästa gång ska jag orka hela passet. Trots det känner jag mig helt nöjd med min insats. En annan sak som gjorde det så kul, var att det var "vanligt folk" där, och jag kände mig som en i mängden direkt. Alla var snälla och hjälpsamma, peppade varann med blickar och små kommentarer här och där, framför allt Lisa som peppade oss alla grymt mycket, (jag tror att det var hon som fick mig att gå ut lite hårdare än jag skulle gjort också, hehe).

Sagt och gjort, jag känner mig nöjd med dagen insats och funderar på huruvida jag kommer att göra något mer idag, kanske ta en liten promenad eller nåt, utan att ta i för mycket, för jag vill så gärna, men samtidigt inte ta i för mycket från början.

En smoothie innehållande, banan, blåbär, hallon, yoghurt,
mjölk och proteinpulver. Smaskens efter träning!
Allt gott och hoppas du har/haft en kanon dag, som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar