tisdag 31 januari 2012

Dag två - matnojja

Så har jag snart klarat av dag två av utmaningen. Enligt utmaningen så ska jag bara dricka måltidsersättning de två första dagarna, från dag tre får jag äta ett mål mat om dagen och två måltidsersättningar. Gissa om jag längtar tills imorgon. Igår var jag inte hungrig utan mer sugen, men nu är jag riktigt hungrig och vill sätta tänder i något. Men jag ska snart ta min fjärde ersättning för dagen och dämpa hungern.Dessutom har jag kört ett 45 min pass Easy Line med Lisa idag. Hon är mycket bra tycker jag, och det känns som jag kommer att fixa det här.
Den alltid lika glada och trevliga personalen som oftast möter en när man kommer.
(På bilden är det Carro). 

Easy Line, för er som inte vet vad det är, så är det intervall träning, man laddar upp med ett antal övningar som man kör 30-45 sekunder på varje station, sen byter man till nästa. Easy Line är inte så lätt som det låter, det är lätt att göra övningarna men det ta på hela kroppen och även om man gör efter sin egen förmåga så är jag helt slut. Under dagens pass körde vi 30 sekunder som inledning, efter 10 minuter tog vi en kort rast, sen var det två pass till med 45 sekunders intervaller. Och 15 sekunder låter inte mycket, men vilken skillnad det gör. Samtidigt som Lisa springer och peppar oss att "andas", "kämpa på", "bra jobbat", "bara några till" osv. Sista varvet lät det, "nu är det sista, ta i nu", "ta i nu". För min del handlade det inte om att jag inte tog i, utan snarare att överleva varvet runt, heeelt slut! Så lite skön streching på det. Kändes riktigt bra.
Är det en godkänd planka?

Å hej vad det går, svettig som f-n.

Titta vem jag fick med mig idag...

Så har jag hunnit med att ta veckans (nästan) nakna sanning, jag vet inte om det är så stor skillnad, men det känns enormt mycket, framför allt när man spänner musklerna lite, synd att de är så väl vadderade än så länge. Jag kämpar vidare så hörs och ses vi snart igen. Ta hand om dig, kom ihåg att det är du som har ansvaret för ditt liv!

Ser ingen större skillnad, men det känns.
Nästa gång ska jag nog dra in magen lite och spänna musklerna istället...

4 kommentarer:

  1. Kör hårt! Jag tycker att du är grym som tar tag i dig själv och kämpar både för dig själv och för din familj! All styrka till dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du börjar hårt.:-)Och att du bjuder på härliga bilder. Plankan är så perfekt att den bilden platsar i FBgruppen...!!

    Och en bild på härliga Carro. Hon är nog den bästa/trevligaste personen man kan möta i repan!

    Själv drömde jag om mat natten mellan första och andra dagen med GO. Undrar hur detta ska gå lite grann..
    //Sylvia

    SvaraRadera
  3. Heja Fredrik, jag vet hur svårt det är att inte få tugga på nåt, men isåfall får du tugga tuggummi, eller hur! Imorgon får du ett mål lagad mat eller hur! Jag håller alla tummarna för dig för jag vet att du klarar det här!! kram

    SvaraRadera