onsdag 25 januari 2012

Träningsvärk delux

Idag var det nära att jag ställde in, men så tänkte jag om och åkte ner iaf. Väl nere så fick jag till min förvåning veta att det var fullt på "mitt" Easy Line pass, det kändes lite snöpligt men jag bestämde mig för att köra lite kondition i form av promenad band och orbitrack. Promenadbandet kändet lite tamt och jag tröttnade ganska fort eftersom jag inte tycker det ger speciellt mycket, men jag körde klart. Sen tänkte jag testa orbitrack, och träffade Bettan, svärfars fru. Hon kämpade på hon med. Efter det visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på, så jag tänkte att jag kollar efter min PT Lisa i EL rummet, men rummet var tomt och jag bestämde mig för att träna lite på egen hand, satte på min egen musik och körde 45 min, mycket skönt. Efter det åkte jag hem och åt lite, tog en gubbvila och efter det en promenad med stavarna tillsammas med min mamma.

Nu värker det i stora delar av kroppen och jag måste bli bättre på att stretcha, pratade med min PT om det idag också. Men det är inte utan att det är lite skönt också. Nu tänkte jag tillbringa kvällen med lite mys i soffan med kärleken, om jag inte somnar förstås...

Jag lovade mig själv att detta skulle bli en bildblogg, och det kommer, jag är bara väldigt dålig på att ta blider på mig själv. Jag ska bättra mig. Men jag kommer att ta "samma" bild varje vecka för att själv försöka se om det blir någon förändring.

Tills vidare får ni nöja er med de första bilderna jag tog i måndags.

Den (nästan) nakna sanningen.


Ser fram emot att gå ner.

Ang kosten så får jag veta mer på måndag vad Jag ska äta mer och mindre av. Men jag har tjuvstartat med att äta mer grovt bröd, dricka mindre mjölk mer vatten, äter mycket mer grönsaker (sallad och gurka iaf), och byter ut ris mot bulgur vissa måltider osv. Samt att jag försöker äta något var tredje timme och mindre portioner, och givetvis mina smoothieshakes. Det jag försöker tänka på är att äta blåbär, hallon och äpple varje dag, gärna banan efter träningen eftersom jag bestämt hävdar att det är bättre med naturlig frukt än gainomax eller vad den nu heter.

Det går åt rätt håll och jag känner mig mycket nöjd, imorgon blir det nog en vilodag från träningen, nästa träningspass på fredag, då ska jag vara i tid...

1 kommentar:

  1. Varför bulgur isf ris? Berätta gärna mer när du pratat med matmänniskan! Det är intressant att höra vad såna som "kan" säger, tycker jag. Det varierar ju så hemskt vad som är populärt... en dag ska man inte äta det ena, nästa dag ska man inte äta det andra... svårt att veta hur man ska göra, liksom...

    SvaraRadera