måndag 23 januari 2012

Vecka 0, den (nästan) nakna sanningen, och början på något nytt.

Lite bilder från dagen. Jag fick utvärdering på hur min vikt är fördelad just nu. De svarta sträcken är där jag bör ligga, gul - fett, rosa - muskler, blått - vatten. Nu återstår bara att börja jobba/träna alltså. Ska göra en ny mätning om tre veckor tror jag det var.

Utvärderingen från Må Bättre. Jag behöver alltså gå ner omkring 30-35 kg totalt.
Så känner jag att det motiverar ifall man får se själv hur mycket man går ner, därför har jag bestämt mig för att göra en bild blogg av det hela, och försöka komma ihåg att ta en ny bild varje vecka, samt lite motiverande träningsbilder när jag kommer ihåg att ta kort.

Den (nästan) nakna sanningen.

Vecka O, veckan innan allt börjar, 23/1-2012.

Vecka O, veckan innan allt börjar, 23/1-2012.
 Jag vet inte om det betyder något, men för ett år sen vägde jag omring 160 kg, så jag har ställt in mig på att gå ner i vikt, genom att försöka äta bättre och mindre, men aktiviteterna har lyst med sin frånvaro. Jag kände att det var dags för en vändning och såg ett stort hopp när Må Bättre utlyste den här utmaningen och jag känner att det är kan göra stor skillnad för mig. 

Och för er som aldrig varit överviktiga så kan jag säga att jag levt i förnekelse, jag har själv vetat om hur stor jag är, men samtidigt förnekat det och på nåt sjukt sätt försökt inbilla mig själv att det inte är så illa. På senare tid har jag sett bilder och filmer på mig själv, som gör att jag längre inte kan förneka det som jag tidigare gjort när jag gått förbi ett skyltfönster eller en spegel. Framför allt bilderna från Tyras dop och då är inte den nedan den värsta bilden. De fick mig att börja tänka på det på allvar, nu var frågan bara hur. Finns det en vilja finns det en väg, och jag har försökt men eftersom jag inte gått ner så snabbt som jag önskade så har det känts omöjligt, och jag har mer eller mindre gett upp, för att försöka igen och igen.

Tyras Dop 2/10-2010

Nu har jag chansen och jag tänker ta den, för mina barns skull, för min sambos skull, men främst för min egen skull...

Tack för allt stöd och all peppning, det värmer och stärker mig som bara den. Jag kommer att träna Easy Line på Må Bättre, det är det som ingår, men vi får se om det blir mer, eller egen träning i form av promenader och kinect. Vill du träna med mig, så är du mer än välkommen. Behöver du också gå ner i vikt, kanske vi kan peppa och stötta varann.

Det var allt för idag, imorgon blir det Easy Line kl 9.00 på Må Bättre - Falun. Sen får vi se hur jag känner mig efter det. Allt gott, kramar och kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar