måndag 9 april 2012

Veckan nakna sanning och första dagen - Built like a Badass!

Idag testade jag det nya programmet, Built like a Badass. Jag gick igenom övningarna på youtube igår, så jag visste vad jag skulle göra. Det var kul, spännande och jävligt tungt. Men det är ju alltid lite pussel innan man hittar rätt vikt och vet att man gör rätt. Grymt är nog ledordet.  Jag inledde med 10 minuter crosstrainer, och avslutade med 15 min promenad band. Det kändes bra. Men något som störde mig mycket var att händerna inte alls orkade lika mycket som kroppen, vilket gjorde att jag fick ta lättare vikter än vad jag egentligen borde klarat, men det blir att köpa drag-remmar så fort jag kommer åt. Kändes lite märkligt bara när händerna inte hängde med och jag kände hur underarmarna bara svällde upp.

I övrigt sitter jag och försöker översätta programmet till svenska ifall nån är sugen på att hänga med och testa med mig, så säg gärna till, det är riktigt kämpigt och kul. Tänkte jag skulle berätta lite mer om hur jag tänkt lägga upp träning och kost lite framöver. Mycket med inspiration från Ryan.

Eftersom det är lite speciellt här hemma nu när Therese börjar nytt jobb och jag vill hinna träna måste jag göra det innan hon åker till jobbet, det innebär att jag bör vara nere på Må Bättre senast 06.00 imorgon, gärna tidigare. Det ska bli skönt, jag älskar att börja dagen med träning, även om det kanske är i tidigaste laget...

Kämpar med hållningen hela tiden, har insett att den inte varit den bästa...

Kändes grymt bra idag efter första passet på BlaB programmet.

Kör hårt och ta hand om dig, ingen annan gör det åt dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar