lördag 12 mars 2011

Äntligen helg, eller spelar det nån roll?

Jag har försökt "styla" min blogg sida, men jag tycker det går sådär. Den är på tok för begränsad och omständlig att hålla på med. Så nu får den vara som den är. Jag väljer att acceptera mina begränsningar och försöker se skönheten i enkelheten istället. Det är väl trots allt innehållet som ska vara intressant.

Så, då har jag tagit mig upp med vår kära dotter som är förkyld och har haft en jobbig natt, men än jobbigare för min kära sambo som tagit hand henne hela natten, eller fram till strax för sju iaf. Sen gick jag upp med henne. Snoret bara rinner, men hon är vid gott humör ändå, just nu sover hon lite förmiddag för andra gången.

Då återstår det bara för mig att göra mina läxor i svenska och religion. Jag ser fram emot att bli klar med dem, jag har idéerna och är säker på att det kommer att gå bra, men jag har inte haft tid att göra dem än, jag vill kunna sitta lite i lugn och ro när man gör dem, och det är svårt med en dotter som vill ha uppmärksamhet. Var sak har ju sin tid som man brukar säga, och ser man det så är det lättare att fokusera på att faktiskt vara närvarande när jag lekar med Tyra, istället för att tänka på läxorna då också. Det blir kanon.

Efter det väntar repfest med bandet, ser fram emot både repet och nästa spelning. Det är så himla kul just nu, känns som lite medvind och förutom att det börjar låta bra, har vi börjat få till lite sköna "moves" på scenen också. Vi har kul, vissa mer än andra och vissa mer åt andra, men så länge vi sprider glädje medan vi vrålar ut vår parad sångs refräng; "Fuck you all, I hate you all, just go away and leave me alone", så klagar inte jag. :D

Allt gott, ha en skön helg och ta vara på tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar