torsdag 31 mars 2011

Val och ansvar - hur man blir en vinnare!

Idag höll jag en föreläsning för första gången i mitt liv. Inför ett gäng arbetslösa ungdomar, försökte jag förmedla känslan av att våga tro på sig själv, hur man kan skapa win-win-win situationer och det är upp till var och en att ta ansvar för sitt eget liv utifrån de förutsättningar man har. Det var otroligt roligt, intressant och kul. Jag fick mycket bra feedback och även lite idéer om hur jag skulle kunna förbättra den. Handen på hjärtat så hade jag inget direkt manus att gå efter utan pratade fritt utifrån lite idéer jag hade med mig in, bland annat om Grandpa Goes Beach, mitt liv och hur man kan bli en vinnare.

Sen skrev jag en kort statusrapport om det på fejan, det dröjde inte förren jag fick otroligt fin feedback även där och att det finns fler som skulle vilja lyssna på mig. Det är ju fantastiskt. Så nu sitter jag på jobbet och försöker bena i det rådande kaoset av idéer som bombarderar mig hjärna.

Jag har spelat i landslaget för australiensisk fotboll,
och var assisterade tränare när vi vann EM-guld 2007
Men nu ska jag jobba vidare, jag berättar mer.

Allt gott och kom ihåg, även DU är en vinnare!

1 kommentar:

  1. Du gör mig till en vinnare!! Din tid är nu, Underbar familj och vänner! Kramar i massor från stolt mamma!!! Var rädd om hälsan, det är en dag imorgon också, även nåt som heter framtid!!!

    SvaraRadera