tisdag 15 mars 2011

Renässansen, franskklassicism och upplysningen...

Klockan är nu 01.30 och jag sitter febrilt och sliter med mina inlämningsuppgifter, jag är nu klar med 7! sidor instuderingsuppgifter, två sidor textanalys och ska till att börja på mitt reportage/nyhetsartikel.

Jag känner mig lite om Voltaire när han satt och skrev sina sanningar

Jag borde gå och lägga mig, men jag känner mig inte trött, jag känner mig faktiskt upplyst och har kommit fram till fler "sanningar" och insett mer fakta i texterna jag läser och lyssnar till den senaste timmen, än vad jag gjorde de första tio timmarna jag satt med det här. 
Inte visste jag att Anna Maria Lenngren
var sån förebild för kvinnans frigörelse,
det är riktigt intressant det här

Det är kul, intressant och inspirerade att läsa kulturhistoria, bara man tar sig tid. Men med det sagt så känner jag mig tung i huvudet och ska jag lära mig något av fackutbildningen imorgon så kanske det är lika bra att jag kryper till kojs...

Jag är nog mer slut än jag vill erkänna... ZZZzzz...



1 kommentar: