tisdag 13 mars 2012

Allt plus är minus...


Så var det dags för dagens invägning, jag kände mig lite krasslig, känns som jag håller på att bli sjuk, förkyld skulle jag tro. Kände mig allmänt hängig och det värker till och från i höger öra. Men det var med spänd förväntan jag gick in på Må Bättre idag. Det har inte känts så bra de senaste dagarna, har inte riktigt orkat med allt jag velat, så det är ju klart att jag var lite orolig, samtidigt känns det ju att jag gått ner, och det känns som jag rasar i vikt varje dag. Så jag ställde mig på vågens, som visade 143 kg, det är alltså 3,6 kg ner på tre veckor, totalt 10 kg. Det känns ju riktgt bra. Och så mätningen, jag hade minskat i muskler och lite i fett men det är iaf neråt, och jag har inte kunnat träna som jag vill de senaste tre veckorna. Jag känner mig som en vinnare oavsett, vi gjorde en koll med måttbandet också, 120 cm runt magen, det är -7 cm till. Jag börjdade på 139 cm, så totalt -19 cm. Det är helt galet va glad jag blev då.

Vi pratade om kost och som jag misstänkte har jag ätit lite fel, numera blir det inga mer jordnötter kvällstid, ingen banan i kvälls smoothien. Nu menar jag inte att jag äter det varje kväll, men tyvärr lite för ofta. Istället så blir det enbart ägg och vatten om jag ska ta något alls. Försöka äta kolhydraterna under frukost och lunch istället.

Så är det ju dags för veckans nakna sanning, med en bonus bild, som Therese tyvärr inte hade tid att hjälpa mig med, så håll till godo... Nu kämpar jag vidare, genom att vila mig i form imorgon, så hoppas jag förkylningen släpper eller bryter ut.

13 mars 2012 (Det var ett stressat kort och jag tänkte inte på att le.)

13 mars 2012 

19 cm är ganska mycket på sex veckor... 

8 kommentarer:

  1. Du är grym! Keep it up! :)

    SvaraRadera
  2. Fy fan va bra!!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är riktigt nöjd, med skador och allt. Taggad, men måste behärska mig, tills jag mår lite bättre.

      Radera
  3. Määää.... hade väl kunnat ta den bilder å, om du sagt nått innan vi gick ut!!! :-P Du ä iaf bäst å ja ä såååå stolt över dig! <3 Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade du säkert, men Tyra ville ut och du var stressad, så jag hann inte med. (Jag såg i efterhand att det kan missförstås, men det var inte så jag menade). Ditt stöd gör hela skillnaden, skulle inte kunna göra det här om inte du stöttade mig hela tiden. Puss

      Radera
  4. Man ser stor skillnad för var gång! Grattis och kämpa vidare du är jätteduktig och har ett stort "fan i Britsarvet";) och ett enormt stöd från din Kära sambo,så du fixar det skall du se! <3 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner faktiskt skillnad själv, nästan så jag ser det från dag till dag, hur sjukt är inte det? ;)

      Tack för allt ditt stöd mamma, du är bäst helt enkelt. :D

      Radera