onsdag 7 mars 2012

Lite humor, lite smärta och lite naket

Idag var jag riktigt trött efter gårdagens pass. Men jag hade bestämt mig för att göra ett försök iaf. Jag och Stefan bestämde igår att göra sällskap till dagens pass och jag började med ett 30 min Core pass. Min utvecklingspotential där är enorm. Jag hängde inte med alls kändes det som, dessutom begränsades jag av rädslan för att göra illa knät. Men när jag insåg hur fantastiskt ovig och vilken dålig kordination jag faktiskt har, blev jag full i skratt. Kände mig som en okokt spagetti, fast tjockare. Jag var så långt i från att lyckas att jag inte kunde låta bli att bryta ihop. Samtidigt kan jag bara bli bättre.

Efter det kastade vi oss i 30 min Easyline. Det var mycket folk, och jag tog det lugnt med benövningarna men annars körde jag på, trots att gårdagens pass gjorde sig påmint och min ork inte var riktigt på topp. Sedan var det dags för bodypump, och även här tog jag det relativt lungt. Det kändes som mina muskler kokade, framförallt biceps. Jag har verkligen tömt allt idag, så skulle jag i slutet försöka göra armhävningar, stående på knä och när jag skulle resa mig kände jag hur något hände i knät och smärtan var ett faktum. Jag kände på knät och upptäckte att vänste knäskål satt helt lös till skillnad höger som var helt fast, det kändes lite läskigt. Samtidigt var det bara smärta, jag kunde röra benet som vanligt. Så det var "bara" smärta idag och då hade jag ändå undvikit att göra benövningarna, eftersom jag var rädd att göra illa mig. Men men det är väl bara att ta lärdom och vila lite till. Suck!

Nåja jag kom på att jag glömt lägga ut veckan nakna sanning. Jag tog bilden igår förmiddag, men alla studier gjorde att jag totalt glömde av den så här kommer veckans bild. Det börjar arta sig skulle jag vilja säga, och då är det "bara" vecka 6 än så länge. Halva tiden av utmaningen, men bara början på min nya livsstil.

Nog händer det saker...

Dags att klippa mig också inser jag.

Nu ska jag ladda det sista inför morgondagens dugga. Allt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar