måndag 19 mars 2012

Ut ur dimman...

Idag var jag ner och körde ett styrkepass, hade tänkt konditionsträna också, men jag orkade inte. Efter det åkte jag hem och fixade lite så iväg till skolan. Där höll jag på att somna, så jag köpte mig en redbull. Jag brukar inte dricka energidryck eller sånt, men idag var det som jag klev ur dimman. Plötsligt blev jag mycket piggare, gladare och mer motiverad till allt. Jag tänkte tillbaka på medicinen jag fick mot en infektion i lungan och insåg att det var så här jag mådde under hela hösten. Trött, slut, orkeslös, glädjelös och omotiverad till allt. Jag börjde med min medicin igen för ungefär två veckor sen efter ett läkarbesök där jag skulle testat för jag har inte känt mig helt kry, och fick då rådet att ta medicinen en månad till. Och det är precis vad Therese sa till mig för ett par dar sen, "Du ser ut som du gjorde i höstas, du saknar livsgnistan, det syns på ögonen". Och det är precis så jag känt mig, depprimerad, less och orkeslös. Nu ger jag upp den medicinen och låter kroppen själv ta hand om resten även om det tar lite längre tid. Hellre glad och lite besvär än tvärdeppig och "frisk".

Jag har ljugit, inte bara för alla andra utan även för mig själv, förnekat dimman som legat över mig. Nu känner jag hur livsandarna återvänder och hoppas det är det som är felet, har inte känt igen mig själv sista tiden. Men nu jävlar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar