tisdag 14 februari 2012

En dag i kärlekens tecken!

Blev lite förvånad när jag läste Falu Kuriren idag och såg att artikeln om mig var inne. Jag trodde inte den skulle komma förren imorgon, men glad blev jag, det var en mycket bra artikel tycker jag. I övrigt har dagen gått i kärlekens tecken, jag hade till och med på mig en röd Brylla tröja på träningen (jag menar, vad är med kärlek än Brylla?). Till er som vill läsa mer om Brylla (sidan är infekterad av virus just nu, men vi jobbar på det för fullt) men gå med i vår Facebook grupp under tiden. Men så skulle jag vilja tacka alla som peppar och stöttar mig, det är helt otroligt vilket stöd jag känner från så många håll. Det är också väldigt kul att det är så många om läser min blogg, så något rätt gör jag ju tydligen.

Jag vet inte om det är för att det är alla hjärtans dag idag, men det ett väldigt trevligt bemötande jag fick när jag kom till Må Bättre idag, jag har aldrig varit på ett bättre gym, mycket att välja på men framförallt väldigt trevlig och omtänksam personal. Jag kom igång lite segt med träningen idag, men jag fick trevligt sällskap av Jimi Olsén hela tiden. Vi körde styrka först och sen peppade vi varann på crosstrainerna (hur det nu stavas). Det blev ett mycket bra pass och jag kände mig skönt slut efter passet, även om jag var sugen på lite rodd eller promenadband efter, så kände jag att tiden rann ifrån mig och jag vill inte träna när jag känner stress. Dessutom hade vi ett bra snack och har eventuellt ett projekt tillsammans framöver. Efter det åkte jag hem med blommor och bakelser till min älskade sjukling.

Jag känner att jag börjar få en bra rytm i mina pass nu efter två veckor, nu gäller det bara att hitta kordinationen och lära mig hur mycket jag kan ta ut mig på varje pass framöver, jag tänker närmast på Bodypump och Bodyvive, sen har jag ju en del annat kvar att prova också. Så just nu kör jag två pass mån, ons och fre, avslutar med konditionsträning. Oftast börjar det med Easyline och sen ett till. Tis, tor och sön kör jag styrka och kondition, plus ev ett pass emellan. Lördagar är vilodag och då blir det bara lite promenadband. Allt som allt blir det mellan 1,5 - 2,5 tim effektiv träning varje pass, det känns kanon. Jag mår så mycket bättre, orkar och vill mer av allt.

Så ska jag avsluta med veckan "nakna sanning". Tyvärr glömmer jag bort att ta kort vid samma tidpunkt, och dagens kort är efter lunchen, jag vet inte hur mycket skillnad det gör...

(120214)

(120214)
Jag vet inte det syns nån större skillnad på de här korten, en det känns och det är flera som påpekat att det syns. Längtar till nästa tisdag då det är ny vägning för mig. Ska bli spännande att se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar