fredag 10 februari 2012

Tvärslut och skitnöjd!

Jag känner att jag börjar få in en bra rytm i min träning nu, körde först ett Easyline pass som uppvärming, 45 min. En kvart senare var det dags för 45 min Core, där fokus ligger på att träna bålen. Easyline passet som leddes av Nina var grymt, fokuserade på ben tror jag. Men dagen till ära hade jag sällskap av en fotograf från Dalarnas Tidningar. De ville göra ett reportage om mig, för att jag fyller 40 år nästa vecka. Och varför inte förena nytta med nöje. Han var med och tog ett antal kort i nästan 15 min, till de andras fasa. Det var många som berättade att de inte ville vara med på bild, så vi får se hur det blir. Men jag kom på mig själv med att dra in magen när han tog kort, känns lite fånigt när jag kom på det men jag är väl mer fåfäng än jag trodde.
Ser bra ut på håll. Jag undrar hur många som kommer nästa fredag...
 Resten av passet gick bra och jag körde på i ett bra tempo. Nina pressade oss lite extra innan varje vila, bra puls. Sen blev det snabb vila innan Coren, där Therese som var krasslig ledde oss igenom ett grymt skönt pass. Där intervallerna gick från 30 sekunder till en minut och det kändes i hela bålen, skönt slut efteråt och tröjan var helt blöt. Det är få som svettas lika mycket som mig, men jag känds så skönt samtidigt. Så avslutade jag med 30 minuter promenadband. En bra avslutning på ett bra träningspass, efter det var jag tvärslut och skitnöjd!
Maskinerna har inga vikter, det är lufttrycksmotstånd, så
ju mer man tar i, detstå jobbigare blir det.
Så till överraskningen, jag bollade lite idéer med tränarna, eftersom jag tycker det är kul att försöka "vända på" allt och hitta nya lösningar. Jag tänkte att eftersom jag fyller 40 år så vore det ju kul att göra något med mina vänner, men jag vill inte festa, eller dricka alkohol under den här 12 veckors perioden så istället så kommer jag att erbjuda mina vänner att köra ett Easyline pass med mig under fredagen 16.30 - 17.30. Tyvärr är det ett begränsat antal platser, men jag jag tror det blir bra iaf, jag hoppas få ihop 24 vänners som vill vara med. I första hand kommer jag att låta de som inte redan är medlemmar i Må Bättre vara med, för att få testa.

Det var allt för idag, trevlig helg! Ta hand om dig, för ingen annan lär göra det åt dig...

4 kommentarer:

  1. Du är så duktig! En riktig fighter är du! Bra kämpat även idag! Kul idé att bjuda vännerna dina på ett tufft och skoj pass!!
    Vi synes!

    Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lina. Du är minst lika duktig du! Det är så kul att träna med dig, bra pepp. :) Ja, det är kul att göra lite oväntade saker att vända upp och ner på allt en sväng. Men jag funderar på om det inte blir lite festligheter imorgon efter passet ändå, även om inte jag ska dricka. Trevlig helg!

      Kram

      Radera
  2. Jag provar gärna! säger jag idag, är kanske inte lika kaxig när det blir aktuellt OM jag får vara med och plats finns över! Kraam! morsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Det är ju riktigt kul att du vill. Det kommer gå galant. ;)

      Kram

      Radera