söndag 5 februari 2012

Utmaningens vecka 1 lider mot sitt slut, imorgon vägning och mätning.

Så var det dags att väga och mäta mig imorogn. Jag är så himmla taggad och nyfiken. När jag vägde och mätte innan vägde jag ca 151 kg och hade 139 cm runt magen, dessutom får jag vet hur fördelningen av fett, muskler och vatten ser ut i kroppen. Det är jag mest nyfiken på. Hela veckan har jag ätit måltidsersättning och tränat. Dieten går ut på att man i två dagar bara "äter" måltidsersättningar, sen ska man äta två måltidsersättningar och en "vanlig" måltid, en måltid som ska innehålla ett viss mängd kolhydrater, proteiner och fett. Jag tror jag har hittat en bra balans i det nu och träningen har blivit en drog, på ett bra sätt. Kände till och med att jag kunde unna mig en kebab med bröd i fredags, sen avslutade jag kvällen med en korv med bröd. Den sista kanske inte var helt genomtänkt men bättre än godis tänkte jag, och det blev bara en. Hittills har jag inte ätit en enda godis, druckit någon som helst läsk och jag känner inget sug. Lite jordnötter istället för godis eller ostkrokar, känns helt okej.

Jag är medlem sen i onsdags och har provat på TOTAL, Core och styrketräning/motionsmaskinerna, förutom Easy Line passen. Det är grymt bra träning, det känns så iaf, jag kan välja olika metoder och det är skönt och jag tror det ger en bättre allsidig träning. Imorogon tror jag det blir att testa spinning, och under veckan ska jag nog testa ett crossfit pass om jag hittar någon som vill gå med mig. Med det sagt vill jag gärna hinna med ett TOTAL och ett Core pass också.

Tänkte att helgen skulle bli lugn, och jag tänkte bara köra lite kondition. På lördagen blev det lite crosstrainer och promenad band, med bra support av barnen som var med och hejade på. Idag tänkte jag köra lika, men utan barnen blev jag så sugen att testa rodden och köra ett styrkepass så jag kunde inte låta bli. Men så rann tiden ut och jag hann inte med något promenadband innan det var dags att åka hem och duscha och ta med mig grabbarna upp till Sportys där vi sammanstrålade med Jonny och Dammen med barn. En trevlig söndags syssla, barnen lekte medan vi spelade lite Munchin och Bohnanza, avslutade kvällen med god mat och filmmys.

Tyvärr tog jag inga kort när jag var själv, men jag avslutar med ett kort från dagens aktiviteter. Men imorgon kommer ett nytt kort av "den (nästan) nakna sanningen", samt förhoppningsvis lite action kort.

Helt slut efter flera timmars lek på favorit stället, Sportys!
Med det här sagt ska det bli en spännande dag imorgon. Hur mycket tror du jag gått ner i vikt, omkrets? Vågar du gissa? (Har jag kanske rent av gått upp?)

3 kommentarer:

  1. Centimeter har jag jättesvårt att uppskatta, men kilon gissar jag på att du tappat... 1½-2½ kg. Fegar lite i stället för att säga en bestämd siffra. ;)

    Jag har sett någonstans att det är farligt att äta mindre än 1200 kcal/dag. Vet du om det stämmer det? På vilket vis är det i så fall farligt och gäller det alltid eller bara om det är stadigvarande över tid? När man äter måltidsersättningar tex, så kommer man väl inte upp i 1200 kcal/dag?

    Har hon som lär er om kost pratat om sånt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag också sett, vi har personliga mängder kolhydrater, fett och proteiner vi ska äta varje dag, förutom måltidsersättningarna. Sen får vi lära oss mer och mer om vad och hur vi ska äta nyttigt och bra. Så det känns bra. :)

      Radera
  2. Glöm inte box-pass!!! Vi kan gå någon gång... Första gången jag var där var Jenny instruktör, det hela slutade med att jag spyde.... Grymt bra träning!

    Du har gått ner i vikt! Du har tappat cm runt midjan!
    Grattis!!

    SvaraRadera