fredag 24 februari 2012

Jag provade mina gamla byxor idag...

Jag tränade inget igår, jag ville vila knät och kände inte att jag hade något speciellt att säga om något. Tog en paus från allt, det var skönt. Idag var jag ner och körde desto hårdare, knät är inte helt bra än, men mycket bättre, kan nästan gå normalt nu, utan smärtstillande. Så idag körde jag styrketräning och kondition. Pressade på i maskinerna och kände mig nöjd med dagens insats, sen körde jag armcykling en timme och tänkte köra bencykling en timme. Det finns två typer av bencykling på Må Bättre, en som ser ut som en motionscykel, men den kan jag inte använda, knät tillåter inte det. Sen har de en som ser ut som man sitter i en stol, tillbaka lutad och cyklar. Ser ut som rena slappis maskinen, och jag har undvikit den just av den anledningen, men denna vecka har jag inte kunnat göra något med benen förutom att sitta i den, och idag insåg jag att det inte är någon slappis maskin, det blir en helt annan belastning på benen, man får ju lov att lyfta dem när man sitter bakåtlutad. Jag tar tillbaka allt jag tänkt och tänkt säga om den, jag orkade bara 40 minuter i den idag, sen var jag helt slut. Men skönt var det.

När jag skulle gå idag så pratade jag med Johanna, en tjej som har praktik där och fick reda på att hon skulle sluta. Det känns lite tråkigt, hon är alltid sådär extra glad och trevlig, på ett ärligt och genuint sätt. Fråga hur det går och peppar en. Hon lovade dock att komma tillbaka och jobba lite extra så det känns bra. Eva som också är på bilden, känner jag sen innan och hon ska inte sluta som tur är. Men hon ville inte så gärna vara med på bilden. Med det här vill jag bara säga tack för "den här tiden" Johanna. All lycka till med studierna!

Tack Johanna, du kommer att vara saknad. (Från höger: Eva, Johanna)
 Vidare tänkte jag visa er min lösning på hur det kan bli roligare att motionera. Jag tycker det är så tråkigt att gå, cykla, crosstraina eller vad man nu gör. Jag brukade tidigare sluta för att jag blev uttråkad, nu kollar jag på film/serier och ibland är man inte sluta för man vill se ett till avsnitt.

Här är datorn fastsatt vid armcykeln och ett avsnitt av Deadwood rullar.

En kul grej jag upptäckte, jag köpte nya byxor för ett tag sen, men så la jag undan ett par för knappen i byxorna gick sönder. Så fick jag hjälp av bästa svärmor att laga, och när jag satte på mig byxorna gjorde jag en rolig upptäckt...

Det är en minskning på TRE veckor. Ja, det känns kanon. 

Så vill jag flagga lite för familjefestivalen Brylla, en gratis festival som jag håller på och arrangerar. Tanken är att allt eller så långt som möjligt allt ska vara gratis för alla, eller hålla ett lågt pris. Senaste veckan när jag inte kunnat träna så mycket har jag fått lite flyt i den och börjat boka in aktiviteter och uppträdanden, kontaktat sponsorer - som varit mycket positiva. Så det finns mycket gott att bjuda på i framtiden, inte bara under själva festivalen utan även för den som väljer att bli stödmedlem. Kolla gärna in på vår hemsida www.brylla.se och gå gärna med i vår facebook grupp Lets Do It Now - Brylla.

Till sist vill jag skicka en kärleks hälsning till min kära sambo som varit sjuk, i tre veckor, åkommorna har avlöst varann, och som det inte räckt med det har vår älskade dotter varit sjuk innan hon blev sjuk och nu är det jobbigt med tänder som kommer. Det är inte utan att det varit en jobbig börja på året, även om det varit mycket positivt för mig. Jag älskar dig och jag bär ditt hjärta i mitt hjärta.

Kramar och kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar