torsdag 2 februari 2012

Längtar till morgondagens träning

Jag trodde inte jag skulle säga det här men jag längtar efter morgondagens träningspass, trots att jag tränat flera dar i sträck. Det känns bra i hela kroppen och min fysiska bild överensstämmer inte längre med min mentala bild av mig själv, men det är väl bara att hålla ut tills den fysiska bilden "hinner ikapp".

Idag började jag tidigt, hade bestämt tid med Malin en tjej som också är med i 100 kilos utmaningen, så vi körde redan kl 08.20 (Malin var där lite tidigare än mig och i full gång när jag kom), Easy Line givetvis. (För er som inte vet det så är jag med i en utmaing från Må Bättre att tillsammans med 9 andra gå ner minst 100 kg på 12 veckor). Efter det hade jag ett möte med Peter, skrev på medlemspapper och fick en rundvisning samt bokade möte med en PT för att få en genomgång på maskinerna.

Efter det körde jag ett pass TOTAL kl 10, det är som Easy Line - intervallträning, men varje övning pågår 1 minut och passet är 45 minuter med två pauser. Sjukt jobbigt men roligt, ändå valde jag de lättaste vikterna (nästan överallt), de lättaste övningarna osv. Jag tog några korta pauser, men klarade hela passet, och jag är grymt stolt över mig själv. Jag tävlar inte med någon annan är mig själv, och jag har en otrolig utvecklingspotensial. (Ja det går att vända det mesta till något positivt).

Här är jag och Lisa efter TOTAL passet. Hon är
grym på att peppa när man tränar, på ett bra sätt.

Sen trodde jag att jag skulle ha möte med min PT men det blev inställt så jag tog mig en vända på promenad bandet, mest för att en kompis jag träffade under TOTAL passet tränade, då blev jag sporrad att köra vidare också. 30 sköna minuter i relativt lungt tempo.

Marie dök upp och tog ett snabbt foto medan jag promenerade.

När jag väl åkte hem kände jag mig skönt slut, det var bara hem en kort vända för att sedan åka ner till Må Bättre igen, möte med min PT - Therese. Vi gick igenom maskiner och fria vikter, utformade ett bra träningspass för hela kroppen. Jag tycker om att köra igenom hela kroppen när jag tränar styrka, har inget behov av att bli så mycket större. Men det är ett bra komplement till intervall träningen som ökar förbränningen, och så gillar jag ombyte. Det sjuka är att jag längtar tills imorgon när jag får köra ett pass. Jag åkte till skolan och hämtade barnen och träffade en vän som frågade hur det gick och vi konstaterade att det är skönt när endorfinerna flödar, det skapar en lyckokänsla.

Känns bättre med maten också, jag har fördelat mitt intag under dagen så jag inte behöver "vräka" i mig kolhydrater till kvällen. Så nu börjar jag morgonen med en smörgås och ett ägg, ser till att ta en frukt (och gärna ett ägg) eller något liknande till mellanmål och även något lättare till lunchens måltidsersättning. Det är ju bättre att få i sig kolhydrater så tidigt som möjligt eftersom de förbränns under dagen istället för att läggas på lagring under natten. Och proteinerna behövs för att bränna fett istället för muskler.

Nu hoppas jag bara att min dotter bli bättre, hon har haft hög feber i flera dar. Imorgon blir det mer träning men jag tror inte jag hinner till det tidiga Easy Line passet, så jag tänkte köra lite kondition och styrka istället. Må endorfinerna flöda!

4 kommentarer:

  1. Dags att flytta in på MåBättre Falun? Tips: Vattenmassagesängen är skön...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja jag ska prova den, imorgon kanske? :)

      Radera
  2. Grymt jobbat! Jag tycker att du är jätte duktig!
    Btw så var det jätte kul att springa på dig igår även om jag först var så disträ att jag inte ens såg att det var du som stod på löpbanden. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. :D

      Haha, märkte det. Kul att ses, hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång.

      Radera