fredag 3 februari 2012

Helt slut, men nu är det helg!

Dagen började med ett möte med några ur Peace & Love, ang Brylla festivalen och samarbete. Det var ett jättebra möte och efter det kände mig jätteladdad och fulla av kreativ energi. Så åkte jag till Må Bättre och ladddade inför ett kondition och stryke pass, som jag tänkt det. Jag hinner knappt komma in förren jag möter Daniel (en gammal god vän), som säger "Nu blir de Core, jag tar en matta till dig!". "Nej, svarar jag, inte idag!". "Jo kom igen nu", sa han. "Nej inte idag", försökte jag igen. Sen mötte jag Malin, som också är med i 100 kg utmaningen. Hon hade precis kört ett Easy Line pass, som jag missade pga P&L mötet. Då kände jag att jag inte kunde banga ur, skyndade mig att göra mig i ordning och sprang upp. "Jävla Daniel" tänkte jag med ett leende. Core är ett pass som går ut på att stärka bålen, alltså mage/rygg. Therese som var instruktör körde hårt med oss, men jag valde det lättaste alternativen på alla övningar, mest för att orka med hela passet. Så tänker jag hela tiden, om jag klarar mig runt på lättaste alternativet så kan jag öka sen, därmed kan jag bara bli bättre, istället för att backa. Trots att jag körde fegis alternativen på alla övningar så klarade jag inte allt, och efter att ha torkat upp den tredje pölen av svett framför mig, så hör jag hur Therese säger, "Nu börjar jag bli svettig, så visst känns det lite grann". Jag var färdig att ge upp, lägga mig ner som en fisk på land och bara försöka få luft, men jag kämpade på och fixade det, även om jag inte gjorde lika mycket som man skulle hela tiden.

Inte utan att det är skönt att se att andra var helt slut också, jävla Daniel.
Sen tog jag lite vatten och en banan, sen lugnade jag ner mig på promenad bandet bredvid Daniel, vi körde 30 minuter, jag promenerade, han sprang. Skönt att kunna samtala fast man tränar olika hastighet. Jag har inga prestationskrav på mig, så att jag försöker tävla med Daniel, han är ljusår framför mig känns det som. Jag försöker hitta min takt och hålla igång, och det känner jag mig trygg i. Så kom syrran, och körde lite styrkepass, så vi hann samtala lite innan hon var tvungen att gå. Efter det blev det ett styrke pass för mig också, inte så långt, 8 olika övningar, 10 reps/3 set på varje. Så tränar jag hela kroppen, på det sättet får jag ett bra kompliment till den övriga träningen och ökar förbränningen. Tänkte köra det 2-3 gånger i veckan, ifall nån är sugen på att hänga med. Felet med dagens träning är jag på slutet kände mig stressad. Jag skulle hinna hem och dusch innan jag skulle till skolan, kl 13. Eftersom det var första gången på styrkepass visste jag inte hur lång tid det skulle ta och jag fick lite panik på slutet och känner att träningen inte blev så bra som jag hoppats, men nästa gång, på måndag.

Fick Syrran att ta ett kort på mig innan hon stack.
Nu ska jag ta det lugnt med träningen över helgen, bara ner och köra lite promenadband. Med de orden önskar jag er alla en riktigt trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack så mycket, det känns kanon! :D

      Radera
  2. mamma naturligtvis ;)3 februari 2012 kl. 21:51

    Va förståndig du är! Det är nog alldeles riktigt att ta det i din takt annars skulle du ju inte orka! man hinner nog inte ikapp genom att stressa tvärtom! Kram o var rädd om dig

    SvaraRadera