söndag 19 februari 2012

Ofrivillig vila.

Så är det söndag kväll och jag har inte kunnat träna vare sig igår eller idag, på grund av att jag försökte stretcha efter "festpasset" i fredags. Jag vet att mitt knä inte pallar det, men likförbannat så skulle jag "göra som alla andra". Det slutade med att jag haltande fick hoppa ut genom dörren efter träningen. Tro nu inte att jag är missnöjd, för det var ett grymt pass och jag är så imponerad av insatsen från alla, inte minst mamma. Nu var det tyvärr många som fick förhinder och än fler sjuka, så jag hoppas kunna göra om det här en annan gång med lite bättre framförhållning. Åter till knät, jag kunde alltså inte stödja på benet alls på fredagen. På lördagen så fick jag ett samtal från en god vän Elisabeth, som ville komma och massera mig. Hon ville se om det kunde bli bättre genom massage, och mina vänner det lovar jag att det var som en skänk från ovan. I en och en halvtimme fick jag bägge benen och ryggen masserad, och aldrig har jag mått så bra. Det var gudomligt vill jag lova, det var så mycket spänningar som släppte i benet, jag har aldrig varit med om att benet läkt så fort som nu. Jag vill bara säga tack Elisabeth. Hon är väldigt duktigt och låt inte hennes storlek förvilla er, hon har nypor av stål. (Dessutom gör hon hembesök, för olika typer av massage och har humana priser).

Här mådde jag som en gud, trots smärtan.
Från att ha hoppat på kryckor så kan jag halta mig hjälpligt fram idag, så jag hoppas på att kunna köra lite lättare träning imorgon. Så skulle Elisabeth komma förbi nån dag snart igen, det ser jag fram emot. Galet skönt. Eftersom jag inte har så mycket annat att berätta, så kommer här lite bilder från fredagens träning.

Stark inledning från Herr Dammare.

Vi började lite lugnt...

Kissande hundar till höger och vänster, en grymt bra höft övning,
en roddare i mitten.

Här börjar vi komma igång.

Mamma imponerar stort med ställningen "Båten", Syliva kämpar hårt
men brorsan ser lite blek ut...

Jag hör Ninas röst här, "Ta iii, ge inte upp!"

Bra jobbat Freddan, snygg hund.

Dra in magen nu Json.

Snygg bild från Jimi Olsén. Effektfullt.

Kämpa på Sylvia, grym insats.

Äntligen över!

Pustar ut inför stretchen. Fr vänster Damman (benen), Jimmy, Nina, Jag,
Mamma och Sylvia.

Här pajade jag knät, bakom pelaren till vänster.

En tvärslut Dammare, men ack så glad.

Nina som ledde passet, tyvärr fick jag ingen bild fram ifrån.
Det var allt för idag, skönt med lite vila, även om jag gärna tränat, så tror jag min kropp behövde det här. Nu är jag så fruktansvärt sugen att sätta igång igen. Hoppas du haft en bra helg.

6 kommentarer:

  1. Vikka fina bilder! :-)
    Krya på dig nu, hjärtat! :-*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet du, det har ju blivit mycket bättre väldigt snabbt, mycket tack vare Elisabeth skulle jag vilja säga. <3

      Radera
  2. Vilka fina bilder skulle man kunna få ta kopior, enda beviset jag har på att jag för första gången i mitt 66-åriga liv varit på ett gym! ;)Inte dåligt, bättresent än aldrig!!! Skoj va de! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart, det finns några bilder till. Du var grym mamma. Jag är jätteimpad av dig. Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Tackar. Vet inte riktigt vem du är, men visst är det härligt med träning. :)

      Radera