måndag 13 februari 2012

Vecka tre, dag ett.

Nu har jag tränat varje dag sen utmaningen började, även om jag tar det lugnare vissa dagar. Men det känns så skönt, är nästan som en drog, jag kan inte, vill inte sluta träna. Jag varvar grupp pass med styrketräning och rena konditionspass, tycket det känns bra och jag får en allsidig träning. Jag känner i hela kroppen hur bra jag mår och hur mycket mer jag orkar. Jag är så in i skogen glad för att jag fått den här chansen och  det känns som en nystart på livet. Sen att jag just nu är student gör inte saken sämre, jag kan planera min träning som jag vill och det är underbart.

Idag testade jag för första gången Bodyvive. Kändes lite som att titta på en tränings dvd till en början, det var "danssteg" hit och dit och jag hade väldigt svårt att hänga med. När jag väl hittade rytmen så la man till något eller bytte rörelse. Så den mesta energin gick åt att försöka hitta rätt rörelsemönster. Jag hade funderingar på att smita därifrån, och försökte hitta något att skylla på. Men så tänkte jag om, jag är här och jag försöker, det är viktigast. Jag och ett 30-tal tejer, upptäckte jag efter ett tag. Speciellt uppmärksammat blev det när Therese, som ledde passet sa, "Kom igen nu Fredrik, kämpa på". Då kände jag mig lite speciell, på gott och ont. Sen övergick det till att handla lite om balans och till sist Core influerad träning. Allt som allt var det ett kul pass och jag kommer garanterat att prova igen. Det står inte på förren det släpper och jag inte behöver lägga all koncentration på att lära mig "göra rätt". Mitt mål är att testa alla pass de kör, oavsett vad det är.

Innan hade jag gjort ett Easyline passs, och sen avslutade jag träningen med att kolla på ett avsnitt av deadwood medan jag gick på promenadbandet. Det är så skönt att avsluta med promenadband. Grejen är att jag blir så lätt uttråkad, och då kändes det som att kolla på film under tiden är att förena nytta med nöje. Deadwood är en grymt bra serie, rå och brutal förvisso, men den känns "äkta" och det är det som fångat mitt intresse, (samt alla vänner som påpekat hur bra den är).

Till sist vill jag tacka alla som hjälper mig att dokumentera min blogg genom att ta kort från de olika träningspassen. Nu är det inga bilder från Bodyviven, men Therese var lika aktiv som oss andra, och det är inte utan att det är lite skönt att det inte finns några bilder därifrån, även om jag gärna skulle bjuda på dem, om jag hade några. Det kanske kommer. Dagen fotograf heter Eva och jobbar på Må Bättre, annars brukar jag få hjälp av den alltid så vänliga Johanna.

Hurtig inledning.

Plankan, fast i sidled. Grymt jobbig.

Nu väntar god mat och ett möte på Må Bättre snart. Efter det blir det förhoppningsvis lite brädspel i afton. Ta hand om dig!

4 kommentarer:

  1. Kul som attan att läsa dina inlägg. Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar. Det var en kul överraskning att du läser mig blogg. Allt gott.

      Radera
  2. Som jag ska tidigare idag så tycker jag att du är grym som kör på och du är inspirerande!
    Och tack för pushningen, den var guld värd! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, Anna. Det är så härligt med all pepp och allt stöd. Självklart, du är så duktig. :)

      Radera