söndag 12 februari 2012

Inte riktigt 40 än, men firad som en kung!

Igår blev jag alltså kidnappad, eftersom jag fyller 40 på onsdag. Min kära sambo passade på, och har planerat i månader, lurifax. Men hon tyckte det var viktigt att jag fick sköta min träning innan hon hämtade mig, omtänksam som hon är. Sen stormade hon in från ingenstans, packade mina måltidsersättningar, frukt, ägg osv. Sa åt mig att ta på mig mjukisbyxor, det var inte så noga. Jag var helt i chock hade ingen aning om det här. Dagen och kvällen var mycket trevligt med många vänner även om jag saknade några vänner och och syskon så var det en kanonkväll. Och skönt att få sova på hotell, det gör jag så sällan så jag får alltid kryssningskänsla när jag gör det, skumt va. Vi åt på Chapeau D'or, Oxfilé och potatisgratäng, jag åt alla grönsakerna också, känner mig lite extra duktig. Det var en ganska lugn kväll för att vara mig, jag ville ju fira men ändå tänka på min utmaning så totalt blev det 6 öl och en whiskey, under hela kvällen. I vanliga fall hade jag druckit det dubbla om inte tredubbla. Så jag vaknade utan någon som helst ångest, utan jag kände redan innan det var ett val jag själv gjorde och det kändes bra även efteråt, ett undantag eftersom det var ett 40 års firande.

Idag vaknade vi tidigt som vanligt, man har rutinen med Tyra, det var ovant, men ändå skönt att kunna gå ner och äta frukost och sen få gå och lägga sig igen. Även här tänkte jag på kosten, så det blev grovt bröd och massor av äggröra. Sen åkte vi och hämtade Tyra hos moster, allt hade gått bra, även om Tyra sovit lite oroligt. När jag lämnat av familjen hemma, åkte jag ner och körde ett hårt pass på Må Bättre. Styrketräning och kondition stod på schemat, efter två och en halv timme var jag hemma igen, kände mig som en riktig vinnare. Har alltså haft en riktigt bra helg, här är lite kort från gårdagens aktiviteter som avslutning. Hoppas ni haft en bra helg och tack till alla inblandade. Vi ses på onsdag eller fredag hoppas jag.

Precis landat på hotellet, förväntansfull inför vad som skulle komma.

Min kära sambo gav mig lite pedikyr innan kvällens aktiviteter.

Här på restaurangen med min kära sambo som fixat och trixat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar