måndag 6 februari 2012

Hur gick invägningen?

Förväntansfull till tusen skyndade jag mig ner till Må Bättre idag efter en stressig morgon. Väl där tänkte jag träna i väntan på att väga mig, men så fick jag höra att jag inte skulle göra det innan, så jag beslöt mig för att vänta, i en och en halv timme. Men så vänliga som de är så erbjöds jag prova vatten massagen, i väntan på. Sagt och gjort, men så kom Lisa när det var en kvart kvar och berättade att det var imorgon jag hade invägningen. Jag blev jättebesviken, å så säger hon i nästa andetag att jag skulle få väga in mig idag ändå, så skulle vi ta konsultationen imorgon istället. Och det var med stor förväntan jag ställde mig på vågen, skulle den ge utslag? (Max vikten var 150 kg). Och min uppskattade invägning satte vi till 151 kg, (jag tror jag vägde mer men nu är det så). Och den gav utslag! 149,6 kg. Jag har alltså gått ner 1,4 kg, det låter inte så mycket och kändes lite sådär, men det var minus iallafall. Så mätte vi fördelningen i kroppen och jag har gått ner 6,9 kg i fett, gått upp 5,3 kg muskler, och 0,3 kg vatten. Helt naturligt förklarade Lisa, och såg jätteglad ut. Jag fick beröm och så gjorde vi en snabb mätning, -4 cm. (Men oss emellan så tror jag hon höll måttbandet lite snett, men det har jag i vinst nästa invägning).

Så dagen känns lyckad, med tanke på träningen så har jag ju byggt muskler och det är som jag skrev tidigare, min mentala bild överens stämmer inte med min fysiska. Det känns att det händer saker under den mjuka vadderingen jag fortfarande har kvar och det känns bra. Efter det körde jag crosstrainer och rodd, sen blev det ett spinningpass. Även om jag inte orkade stå upp och spurta vid alla tillfällen så cyklade jag hela vägen iallafall och jag hade ändå en bra puls.

Så här kommer dagens bilder av den (nästan) nakna sanningen...

Tagna minuter innan jag la upp dem, alltså efter middag...

Jag känner som sagt mer skillnad än vad som syns. Det känns enormt bra.
Med dessa bilder så önskar jag er alla en fortsatt bra vecka, jag kommer att kämpa vidare och hoppas ni vill fortsätta följa med mig...

9 kommentarer:

  1. Sjukt bra jobbat! Jag hoppas att du förstår själv hur bra det är! :)
    Och va kul att du gillar spinningen - vill du ha sällskap på det någon gång så är det bara att hojta till.
    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Haha, tack så mycket. Ja det känns verkligen kanon, och jag är jättenöjd. Då har det bara gått en vecka av utmaningen och jag blev medlem i onsdags. Men jag har tränat hårt, för att det är så vansinnigt kul.

    Absolut, jag tänkte köra nästa måndag igen, ifall du är sugen.

    Tack så mycket!

    SvaraRadera
  4. Morsan förståss6 februari 2012 kl. 22:38

    Hör och häpna!!!! Jag får också lust att "fixa" allmänkonditionen !!! Du inspirerar mig verkligen! Tack!!

    Du är jätteduktig och jag vet att du klarar det här skitbra med din optimism!!! Go grabben <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju kanon mamma. Kör på du också. :)

      Radera
  5. Hör och häpna, Du får mej att känna lust att sätta igång och gå långpromenader och minska i vikt lite!!! Du är jätte duktig!! Det Kram

    SvaraRadera
  6. kanon kör på bara allt minus är toppen lycka till =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är så jag ser det också. ;)

      Radera