måndag 20 februari 2012

Idag - aktiv vila. Imorgon vägning och mätning.

Efter två dagar på kryckor kan jag halta mig fram hjälpligt utan numer. Jag vågar inte belasta knät och tänkte prova lite aktiv vila som jag lärt mig att det heter. Att träna men utan det blir för jobbigt. Jag körde 1,5 tim armcykel och 1 timme vanlig cykling, eller det var som en cykel fast man satt som i en stol med ryggstöd, kunde luta mig bakåt och kände mig väldigt lyxig. Jag tränade alltså medan jag lutade mig tillbaka och såg ett avsnitt av Deadwood på datorn. Vet inte hur jag ska göra imorgon, det är egentligen styrketräning på schemat och det tror jag att jag klarar om jag hoppas över benpressen. Men borde jag låta kroppen vila lite till och bara köra på med kondition? Det återstår att se.

Just ja, imorgon är det invägning igen, jag känner mig taggad till tusen och det ska bli grymt kul att se var och hur jag ligger till, då ska jag även lägga in en ny bild av den nakna sanningen.

Det blev lite kort idag, men jag har inte så mycket att säga, det har varit mycket i helgen, mina grabbar har varit här. Och ta hand om tre barn är inte det lättaste när jag hoppat på kryckor och knappt kunnat röra mig, Tesan har varit till akuten två gånger och även om det gått relativt fort över så har det varit en jobbig helg, så det var skönt att kunna börja träna lite igen. Nu väntar jag bara på att benet ska bli bättre. Har blivit lovad mer massage på onsdag. Vi ses väl imorgon igen...

Här kan ni läsa lite mer om helgens bravader, i min kära sambos blogg.

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar